Papież Jan Paweł II jednoznacznie podziękował Pani Fatimskiej za cud ocalenia swojego życia 13 maja 1982 r. w słowach: „Tak więc przybywam tu dzisiaj, gdyż dokładnie tego samego właśnie dnia ubiegłego roku na Placu św. Piotra w Rzymie, podjęto próbę zamachu na życie Papieża, co w tajemniczy sposób zbiegło się z rocznicą pierwszego objawienia w Fatimie, które miało miejsce 13 maja 1917 r. Wydaje mi się, że w zbieżności tych dat rozpoznaję szczególne wezwanie, by przybyć na to miejsce. Tak więc, jestem tu dzisiaj. Przybyłem, by podziękować Bożej Opatrzności tu, w tym miejscu, które Maryja zdaje się wybrała dla siebie w sposób szczególny”.
Papież, przebywając jeszcze w szpitalu, skojarzył sobie tę zbieżność dat: zamachu na jego życie i pierwszego objawienia fatimskiego. Natychmiast zapoznał się z dokumentacją fatimską i po dokładnej analizie odczytał w pełni Boży szyfr oraz zamysł wobec jego osoby. „Za przyczyną Matki Bożej życie zostało mi na nowo darowane” stwierdził i dodał: „Zrozumiałem, że jedynym sposobem ocalenia świata od wojny, ocalenia od ateizmu, jest nawrócenie Rosji zgodnie z orędziem z Fatimy”. Papież, mając świadomość ocalenia swojego życia przez Matkę Bożą Fatimską, wiedział, że życie to zostało mu darowane po to, by wypełnił Jej żądanie.
Hiszpańscy katolicy, w tym organizacja prawników chrześcijańskich Abogados Cristianos, domagają się od władz wspólnoty autonomicznej Galicji, na północnym zachodzie Hiszpanii przywrócenia pomnika św. Jana Pawła II, jaki postawiono tam przed laty, aby upamiętnić wizytę papieża w 1989 r. w Santiago de Compostela.
W komunikacie hiszpańskiego stowarzyszenia odnotowano, że obietnice regionalnego rządu kierowanego przez centroprawicową Partię Ludową (PP) odremontowania monumentu na wzgórzu Gozo, który po renowacji spowodowanej rdzewieniem pomnika, miał wrócić na swoje miejsce okazały się kłamstwem. Kościół katolicki Hiszpanii na razie nie zajął stanowiska w sprawie przedłużającego się remontu.
Św. Dominik z Silos to bardzo ciekawa i inspirująca postać. Był hiszpańskim mnichem, benedyktynem, opatem i reformatorem zakonu. Na świat przyszedł około 1000 r. w okolicy hiszpańskich Pirenejów.
Jego rodzice pochodzili z podupadłej rodziny szlacheckiej . Jako młody chłopiec opiekował się stadem owiec, które należało do jego ojca. W 1038 r. wstąpił do benedyktyńskiego klasztoru San Millan de la Cogolla w Logroño. Kiedy otrzymał święcenia kapłańskie, opuścił klasztor i zamieszkał jako pustelnik w grocie w górach Sierra de Cameros. Po powrocie został mistrzem nowicjatu. Około roku 1030 został przeorem w San Millan de Cogolla.. Opuścił i ten klasztor, wydawało mu się bowiem, że zakonnicy mają tu za wiele wygód. Udał się do klasztoru św. Sebastiana w Silos. Niedługo potem popadł w konflikt z królem Nawarry Garcią III i udał się do Kastylii, gdzie król Ferdynand I Wielki mianował go opatem klasztoru św. Sebastiana w Silos.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.